Voor de Praktijk voor Arbeid & Gezondheid is de privacy van haar clienten en opdrachtgevers een basisvoorwaarde om te kunnen werken. Daarom doen wij er alles aan om dat te beschermen. Onze belofte is:
Wij hebben de NAW-gegevens van organisaties nodig om hen voor overleg/afstemming rondom een opdracht te kunnen benaderen en ook voor facturering. We hebben persoonsgegevens (NAW-gegevens, biografische gegevens, CV, hulpvraag en achtergrond van de hulpvraag) van clienten nodig om hen in te kunnen schrijven voor de intake-fase, een traject, retraite, training of workshop. De achtergrondinformatie is nodig om u op maat van dienst te kunnen zijn, te komen tot de kleinst mogelijke interventie en om te voorkomen dat u iets aangeboden krijgt wat u al eerder aangeboden heeft gekregen bij collega-bureaus of andere professionals. Daarbij letten we er, waar mogelijk, zorgvuldig op zo min mogelijk informatie van u te vragen. De informatie die u ons verstrekt wordt bij ons opgeslagen in de ISO-gercertificeerde beveiligde database.
Als u 2 jaar niet meer actief bij ons bent, verwijderen wij uw gegevens uit de database. Als u een jaartraject heeft doorlopen bewaren we uw gegevens 3 jaar tenzij u dat anders wenst.
Wanneer u bij ons een intake-fase, traject, retraite, training of workshop volgt, sturen we uw gegevens (naam, adres, telefoonnummer, achtergrondinformatie, ontwikkeldoelen, foto door naar de betrokken arbeidspsycholoog of arbeidscoach/loopbaancaoch (waar we uiteraard een verwerkersovereenkomst mee hebben). Ook sturen wij bij een meerdaagse training/workshop of retraite, deelnemerslijsten met dieet- en kamerwensen naar de locaties waar onze activiteiten plaatsvinden. Op het borgingsformulier dat u bij aanvang van een intake-fase of traject tekent, geeft u toestemming om dit te doen. U kunt ook aangeven dat u dat niet wilt. Wij respecteren daarin uw wens.
U kunt te allen tijde de gegevens die van u bij ons bekend zijn opvragen en inzien, laten aanpassen of laten verwijderen. Ook kunt u te allen tijde uw toestemming voor een bepaalde verwerking intrekken.
U kunt een klacht indienen als u van mening bent dat wij uw privacy niet voldoende gewaarborgd hebben. Klachten kunnen per e-mail gericht worden aan Eveliene Kuipers, e.kuipers@pva-zutphen.nl. Zij is als praktijkhouder de privacytoezichthouder voor onze organisatie en zal binnen 5 werkdagen op uw klacht reageren.
Heeft u een inhoudelijke klacht over onze dienstverlening, dan kunt u ook een mail sturen naar boven genoemd mailadres. U ontvangt dan per ommegaande ons klachtenregelement overeenkomstig de NIP-beroepscode. Dit regelement geeft handvatten om uw klacht in te dienen. Ook bij klachten kunt u binnen 5 werkdagen een reactie van ons verwachten.