Voor de Praktijk voor Arbeid & Gezondheid is de privacy van haar cliënten en opdrachtgevers een basisvoorwaarde om te kunnen werken. Daarom doen wij er alles aan om deze te beschermen. Onze belofte is:
Wij hebben de NAW-gegevens van organisaties nodig om hen voor overleg/afstemming rondom een opdracht te kunnen benaderen en ook voor facturering. We hebben persoonsgegevens (NAW-gegevens, biografische gegevens, CV, hulpvraag en achtergrond van de hulpvraag) van cliënten nodig om hen in te kunnen schrijven voor de intake-fase, een traject, retraite, training of workshop. De achtergrondinformatie is nodig om je op maat van dienst te kunnen zijn, te komen tot de kleinst mogelijke interventie en om te voorkomen dat jij iets aangeboden krijgt wat je al eerder aangeboden hebt gekregen bij collega-bureaus of andere professionals. Daarbij letten we er, waar mogelijk, zorgvuldig op zo min mogelijk informatie van jou te vragen. De informatie die je ons verstrekt, wordt bij ons opgeslagen in de ISO-gercertificeerde beveiligde database.
Als je 2 jaar niet meer actief bij ons bent, verwijderen wij jouw gegevens uit de database. Als je een jaartraject hebtt doorlopen, bewaren we jouw gegevens 3 jaar tenzij je dat anders wenst.
Wanneer je bij ons een intake-fase, traject, retraite, training of workshop volgt, sturen we jouw gegevens (naam, adres, telefoonnummer, achtergrondinformatie, ontwikkeldoelen, foto) door naar de betrokken arbeidspsycholoog of arbeidscoach/loopbaancaoch (waar we uiteraard een verwerkersovereenkomst mee hebben). Ook sturen wij bij een meerdaagse training/workshop of retraite, deelnemerslijsten met dieet- en kamerwensen naar de locaties waar onze activiteiten plaatsvinden. Op het borgingsformulier dat je bij aanvang van een intake-fase of traject tekent, geef je toestemming om dit te doen. Je kunt ook aangeven dat je dat niet wilt. Wij respecteren daarin jouw wens.
Je kunt te allen tijde jouw gegevens die bij ons bekend zijn opvragen en inzien, laten aanpassen of laten verwijderen. Ook kunt je te allen tijde jouw toestemming voor een bepaalde verwerking intrekken.
Je kunt een klacht indienen als je van mening bent dat wij jouw privacy niet voldoende gewaarborgd hebben. Klachten kunnen per e-mail gericht worden aan Eveliene Kuipers, e.kuipers@pva-zutphen.nl. Zij is als praktijkhouder de privacytoezichthouder voor onze organisatie en zal binnen 5 werkdagen op jouw klacht reageren.
Heb je een inhoudelijke klacht over onze dienstverlening, dan kun je ook een mail sturen naar bovengenoemd mailadres. Je ontvangt dan per ommegaande ons klachtenreglement overeenkomstig de NIP-beroepscode. Dit reglement geeft handvatten om jouw klacht in te dienen. Ook bij klachten kun je binnen 5 werkdagen een reactie van ons verwachten.